fbpx

איך בניית ערוצי שיווק מתאימים יעזרו לעסק שלך לצמוח?

לפעול בערוצים השיווקיים בהם הלקוחות הפוטנציאליים שלך נמצאים זה חכם. קיימים עשרות ערוצי שיווק המאפשרים חשיפה לקהל היעד, העברת מסר שיווקי, יצירת מעורבות ועד הפיכתם ללקוחות.

מאמר זה יעזור לך להבין את המשמעות והחשיבות בבניית ערוצי שיווק מתאימים, וייתן לך את האפשרות להחליט טוב יותר באילו ערוצים לפעול, על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר.

מדוע חשוב לבנות ערוצי שיווק עבור העסק?

  • בניית ערוצי שיווק מתאימים חשובה מפני, שהם הגשר המחבר בין העסק שלך ולבין קהל היעד שלך. דרכם יעבור המסר והערך של העסק.
  • הם נותנים לך הזדמנות להשפיע על לקוחות-פוטנציאליים ועל לקוחות קיימים.
  • דרכם אפשר להבין את קהל היעד טוב יותר, ולהשתמש בנתונים ובתובנות שנאספים לשיפור השיווק של העסק.
  • הם פועלים עבור העסק 24/7/365.
  • הם עוזרים לנו לשווק, למתג ולייצר רווחים.

באילו ערוצי שיווק כדאי להשקיע ולפעול?

קיימות 3 סוגי מדיה עיקריות בהן נרצה לפעול. בשילוב ובמינון אופטימלי אפשרי להגיע לתוצאות מצוינות. מדיה בבעלות, מדיה שהורווחה-הושגה, ומדיה בתשלום. לכל אחת ממדיות אלו משויכים כמה ערוצים שיווקיים המתאימים לה.

מדיה בבעלות

היא מדיה שהתוכן והנכס שייכים לעסק, לך יש שליטה מלאה (לרוב) בערוצים אלה.

  • אתר האינטרנט והבלוג
  • דפי נחיתה – ומכירה
  • רשימת תפוצות
  • אפליקציות
  • וכן, גם כל מדיה חברתית (לא לגמרי!!!)

מדיה שהורווחה-הושגה

היא מדיה "שמתוחזקת" על ידי צד שלישי- לקוחות, עיתונאים, מה אנשים אומרים על העסק שלך, פה לאוזן.

  • המלצות
  • הפניות
  • דירוגים
  • תגובות
  • שיתוף

מדיה בתשלום

היא פרסום ממומן, בעל העסק נדרש לשלם כדי להגיע עם המסר שלו בערוץ מסוים לקהל מסוים.

  • פרסום ברשת החיפוש- גוגל הדס
  • פרסום ברשתות החברתיות- מודעות פייסבוק
  • פוסטים ממומנים
  • משפיענים

אז מהם המדיות וערוצי השיווק המתאימים ביותר עבור העסק שלך?

לכל מדיה יש את היעוד, היתרונות והחסרונות שלה, כך גם לערוצי השיווק המשויכים למדיה זו. על מנת להשיג תוצאות שיווקיות רצויות, עלינו לפעול בכל שלושת המדיות ובערוצי שיווק מתאימים.

איך נדע אם אנחנו פועלים בערוצי השיווק הנכונים?

זה מאוד תלוי בגורמים שונים, כמו מה העסק שלך עושה, במוצר ובשירות שנמכר, שוק היעד שלך, האזור הגיאוגרפי, וכמובן מה המטרות הסופיות שלך. זיהוי ערוצי השיווק הנכונים הוא חלק בלתי נפרד מתוכנית שיווק.

הנה כמה נקודות שצריך לשים לב אליהן, כאשר אנחנו בוחרים ערוצי שיווק עבור העסק שלנו.

  • תמיד כדאי שיהיה לעסק ערוץ שיווקי אחד שהוא משמש כמרכז השיווק. בדרך כלל זה אתר אינטרנט (עדיף וגם רצוי ורצוי).
  • עסק חייב לפעול בערוצים בהם נמצא קהל היעד.
  • היכן נמצאים המתחרים?
  • כמה זמן ומשאבים יש באפשרותך להשקיע בערוץ זה?
  • האם ערוצי שיווק אלה מאפשרים לך למדוד תוצאות ולהעריך התקדמות?

תתעניינו, תחקרו, תשאלו, תלמדו!

  • תקראו מאמרים שיווקיים, תשתתפו בכנסים ובוובינרים מהתחום. מה אנשי מקצוע ממליצים?
  • תבדקו מה מתחרים בענף ובתחום שלך עושים. כיצד הם משתמשים בערוצי שיווק שלהם?
  • תשאלו את הלקוחות הקיימים היכן הם נמצאים ברשת. איזה סוג של שיווק הם מעדיפים. האם הם מעדיפים לחפש או מעדיפים שימליצו להם?

הנה כמה ערוצי שיווק שמומלץ לפעול בהם וכדאי לנסותם.

  1. בניית אתר אינטרנט, בלוג ודפי נחיתה, כרטיס ביקור דיגיטלי
  2. שיווק באמצעות תוכן
  3. אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO)
  4. שיווק במדיה חברתית
  5. שיווק ממומן בגוגל ובמדיה חברתית
  6. גוגל לעסק שלי
  7. שיווק פה לאוזן, המלצות ויצירת הפניות
  8. שיווק בדוא"ל
  9. שיווק שותפים, שיתופי פעולה
  10. וידאו, לייב, וובינר
  11. יחסי ציבור
  12. בניית קהילה סביב נושא מסוים, במדיה חברתית, בוואטסאפ

לסיכום

ערוץ שיווקי טוב נמדד בסופו של דבר בתוצאות הרצויות- הטובות שלו, בערך שהוא נותן ובריווחיותו. תוצאות רצויות נמדדות על ידי יעדים חכמים S.M.A.R.T שהוצבו והושגו.

עסקים קטנים חייבים לשלוט בכל סוגי המדיה הקיימות ולתחזק כמה ערוצי שיווק מתאימים.

ערוצי שיווק חייבים להיות מתוחזקים היטב, חשיפה, תנועה, מעורבות, המרה, ניסוי וטעייה, למדוד ולשפר.

על מנת להגיע לתוצאות רצויות, חייבת להתקיים שגרת שיווק מצוינת. חובה לספק תוכן מעניין ובעל ערך- איכותי. חשוב להתמיד להיות עקבים ובעלי אורך רוח.

עסקים קטנים מחויבים לנוכחות דיגיטלית מאוד חזקה. זה לא סוד, התמקדות בערוצי שיווק מתאימים, יכולה לשנות את תוצאות השיווק של העסק שלך משמעותית לטובה.

אם אהבת את התוכן שקראת אני מציע לך להירשם לרשימת התפוצות שלי. בכל פעם שאכתוב מאמר חדש אשלח קישור לתיבת הדוא"ל שלך.

עוד מאמרים שאולי יעניינו אותך:

דילוג לתוכן