fbpx

מהי תוכנית שיווק ומדוע כל כך חשוב שתהיה אחת לכל עסק ?

שיווק הוא כלי רב עוצמה שיכול להניע ולמנף עסקים להצלחה. על מנת להצליח בשיווק, הצעד הראשון והחשוב ביותר דורש הכנת תוכנית שיווק.

תוכנית שיווק היא משאב מכריע עבור עסקים קטנים.

מהי בעצם תוכנית שיווק? מסמך המתאר את האסטרטגיה, ואת הטקטיקות שלנו וכיצד ייושמו בפועל, על מנת להשיג יעדים חשובים. למעשה אנו מעלים בכתב כיצד נוביל את העסק שלנו להצלחה, בעזרת שגרת שיווק חכמה.

מדוע חשוב שתהיה לכל עסק קטן תוכנית שיווק?

  1. נדע איך לחשוף את העסק שלנו בצורה הטובה ביותר לקהל המתאים ביותר.
  2. נדע איך נוכל לגרום לקהל זה לפנות עלינו ולהפכו ללקוחות.
  3. ונדע איך נוכל לשמר לקוחות ולהכניס עוד הפניות.

הכנת תוכנית שיווקית טובה והוצאתה לפועל, תעזור לנו לבנות מודעות בקרב לקוחות שהגדרנו "כלקוחות אידיאליים". נבין איך נוכל להניע אותם ולהעדיף ולבחור את העסק שלנו על פני המתחרים, עם המטרה שיהפכו בסופו של דבר ללקוחות נאמנים.

תוכנית שיווקית צריכה לכלול את הסעיפים הבאים:

  • הגדרת קהל יעד
  • מסר שיווקי "ללקוח האידיאלי"
  • הגדרת ערוצי השיווק
  • הגדרת הטקטיקה כיצד נתפוס לקוחות פוטנציאליים-לידים.
  • איך נטפח פניות?
  • איך נהפכם ללקוחות?
  • כיצד נספק חווית לקוח וחווית משתמש טובה יותר?
  • מה יגרום ללקוחות לרכוש עוד מוצרים או שירותים?
  • איך נכניס עוד הפניות והמלצות?
  • הגדרת מטרות חכמות- S.M.A.R.T

לא להיבהל! אם זה נשמע לכם מסובך וקשה לביצוע, אתם טועים!

הרבה בעלי עסקים קטנים בתחילת דרכם, נרתעים ונמנעים מלהכין תוכנית שיווקית כבר בהתחלה, מפני שהם חושבים שזו הוצאה כספית גבוהה על מסמך ארוך ומסובך שלא תניב תוצאות. שוב טעות!

תוכנית טובה יכולה וצריכה להיות מסמך קצר, כתוב בראשי פרקים שיעזרו לנו בביצוע הפרקטיקה של השיווק. לדבר מעט ולעשות הרבה.

תוכנית שיווק היא המסמך החשוב ביותר בעסק שלך. היא תקבע את הצלחת השיווק שלך, ותהווה מקור חשוב לשיפורים.

להפוך את תהליך השיווק לקל יותר!

  • כתיבת התוכנית תספק שקט נפשי בידיעה שיש לעסק מפת דרכים כיצד להגיע מנקודה A לנקודה B.
  • יהיה קל יותר להבין ולתקן טעויות.
  • הגדלת ההחזר על השקעה, בכך שהאפקטיביות תגדל.
  • יכולת להגיב בצורה טובה יותר לאתגרים שצצים בדרך.
  • תוכנית טובה תעזור בניהול הזמן, סדרי עדיפויות ובחיסכון כספי.

תוכנית שיווק היא מסמך דינאמי וגמיש.

חשוב להתאימה באופן שוטף על סמך מדדים ותובנות המראים לאילו מאמצים יש השפעה ולאילו אין. רצוי לעדכן אותה מדי פעם על מנת לשפר ביצועים, ולייעל את תהליך השיווק.

כלים שעוזרים בהכנת תוכנית שיווקית.

קיימים הרבה כלים שיכולים לעזור בהכנת התוכנית, אחד מהם והמוכר ביותר הוא, ניתוח S.W.O.T.

ניתוח S.W.O.T עוזר לבעלי עסקים להבין מה הן החוזקות, החולשות, ההזדמנויות והאיומים בעסק שלהם.

  • חוזקות: תכונות ומשאבים פנימיים התומכים בתוצאה מוצלחת
  • חולשות: מאפיינים פנימיים ומשאבים הפועלים כנגד תוצאה מוצלחת
  • הזדמנויות: גורמים חיצוניים שהארגון יכול להשתמש בהם לטובתו
  • איומים: גורמים חיצוניים העלולים להשפיע לרעה על הצלחת הארגון

עוד כלי חשוב והוא בגדר "מאסט", זה יצירת פרסונה- פרופיל לקוח אידיאלי. כלי זה עוזר לנו להבין מיהו הלקוח האידיאלי בשביל המוצר או השירות שאנחנו מספקים. איזה אדם יקבל הכי הרבה ערך כאשר הוא רוכש אצלנו דבר מה. האבספוט נותנת לך אפשרות ליצור פרסונה באופן מקוון (אנגלית).

לסיכום

להלן סיכום בנקודות חשובות למה צריך תוכנית שיווק? איך היא יכולה לעזור? לאילו דברים חשוב לשים לב?

  • תוכנית טובה בונים על פי השארות חכמות, ובהמשך על פי תובנות ומדדים אמתיים שנאספו.
  • חשוב לזכור שמדובר בתהליך שיפור מתמיד ולא במשהו חד פעמי. שום דבר לא נישאר סטטי הכל חי ומשתנה, הנסיבות, השווקים, העדפות והטכנולוגיה.
  • תוכנית שיווק תבטיח שיבוצעו שיפורים שוטפים ביוזמות השיווק שלך.
  • היא תעזור בתכנון העתידי של שגרת שיווק בריאה.
  • כאשר אנחנו יודעים מי הלקוח האידיאלי שלנו, וכיצד להגיע אליו, קל למקד את הזמן, האנרגיה והכסף בלקוח זה.
  • כשיש לך הבנה ברורה מהי הצעת הערך הייחודית שלך, קל למשוך את הלקוחות הנכונים.
  • קל יותר לשווק ביעילות כאשר אנחנו יודעים באילו ערוצים לשווק.
  • תוכנית טובה תסייע בביצוע פעולות שיעזרו לפתור ללקוחות את בעיותיהם.
  • תוצאות שיווק רצויות לא קורות במקרה, הן תוצאה ישירה של תכנון, ופעולות נכונות.
  • פשטות, הטמעה ויישום, עקביות, מחויבות וסבלנות, הן שיקבעו את הצלחת התוכנית.

פוסט זה יכול לעזור לך להכין תוכנית שיווק בסיסית, פשוטה ויעילה. אני מזמין אותך ליצור איתי קשר למטרת ייעוץ ועזרה בהכנת תוכנית שיווק מקצועית, שתעזור לך לשווק טוב יותר בכלל ובאינטרנט בפרט.

אם אהבת את התוכן שקראת אני מציע לך להירשם לרשימת התפוצות שלי. בכל פעם שאכתוב מאמר חדש אשלח קישור לתיבת הדוא"ל שלך.

דילוג לתוכן