fbpx

איך קידום אורגני מועיל לעסק שלי?

קידום אורגני הוא אחד האסטרטגיות השיווקיות הטובות ביותר לעסקים קטנים. ובעצם כל אחד שיש לו אתר באינטרנט יוכל למצוא תועלת רבה בלהבין וליישם טכניקה זאת.
מה עוד שחלק גדול מטכניקה זאת ניתנת ליישום בקלות על ידי כל אדם עם ידע מינימלי באינטרנט.

מה זה קידום אורגני?

קידום אורגני מתייחס לתהליך שנעשה כדי להשיג מיקום טוב יותר "וטבעי" בתוצאות דפי מנועי החיפוש האורגני של גוגל או בינג למשל. (SERPs)

דוגמה לקידום אורגני היא כשמבקרים מגיעים לאתר שלך בצורה אורגנית (לא ממומנת) על ידי קישור שמבקר שחיפש את מילת המפתח שהשתמשת בתוך מאמר שכתבת.

אופטימיזציה אורגנית למנועי חיפוש דורשת זמן, סבלנות ועקביות. אין שום ערובה כי אתרך יהיה במיקום מספר אחד על דף תוצאות מנוע החיפוש, אך בעזרת מאמר זה, תהיה לך הבנה טובה יותר איך להגדיל את הסיכוי למיקום טוב יותר במנועי החיפוש ללא קידום ממומן.

החזקת בלוג עסקי וכתיבת מאמרים איכותיים בצורה קבועה היא אחת הטקטיקות הטובות ביותר לקידום אורגני.

טכניקות טובות ופשוטות לקידום אורגני

1.תוכן

תוכן כתוב
קהל היעד שלך מחפש תוכן איכותי ורלוונטי שעונה על צורך מסוים או תוכן שיכול לעזור להם בפתרון לבעיותיהם. מטרת גוגל וכל מנועי החיפוש האחרים היא לספק את תוצאות החיפוש הטובות ביותר עבור המשתמשים שלהם. אם התוכן שלך מספק רלוונטיות גבוה (למשל: מילות מפתח), כתוב ומעומד טוב תוכל/י להשיג דירוג גבוה יותר במנועי החיפוש כי הם מגדירים את התוכן שלך כאיכות גבוהה.

כתיבת תוכן איכותי מראה מקצועיות, משפרת את חווית המשתמש ובונה אמון, קהל היעד שלך יודה לך.

תוכן איכותי צריך להיות בכול עמוד באתר שלך אך הדרך הטובה ביותר לקדם תוכן היא על ידי החזקת בלוג עסקי.

וידאו
לתוכן וידאו יש ביקוש רב ולפי סקרים יחשב בקרוב לתוכן הדומיננטי והחשוב ביותר באינטרנט.

סרטונים הם דרך טובה מאוד לספק תוכן. סרטון מעניק לקהל היעד חוויה טובה יותר בצריכת התוכן. זוהי דרך חזקה מאוד לבנות SEO אורגני טוב יותר. בנוסף, סרטונים נוטים לקבל דירוג גבוה יותר בגוגל מאשר תוכן כתוב.

תוכן וידאו דוגמה מרקטינגאטו בלוג


קישור לסרטון מבית Marketingato

תמונות
"אין כמראה עיניים", לפעמים תמונות מסבירות טוב יותר מכל טקסט או שמע. שילוב תמונות היא דרך טובה לשבור תוכן כתוב ארוך ודרך טובה לקידום אורגני.

בכל פעם שאת/ה משלב/ת תמונה רלוונטית עם התוכן הכתוב שלך, תוכל/י לשנות את תג ה-ALT ואת כותרת התמונה כך שיתאימו לנושא שלך ומילת או ביטוי המפתח. ותקבל/י נקודת SEO נוספת.

גוגל ומנועי חיפוש אחרים ירשום את התמונות בקטגוריה "תמונה". פירוש הדבר, כאשר מישהו מחפש תמונה והם מוצאים את שלך, זה יכול להוביל אותם בחזרה לאתר האינטרנט שלך. עוד תנועה לאתר, עוד לקוח פוטנציאלי.

2.תוכן פרימיום

תוכן פרימיום הוא כל סוג תוכן, כמו מלל – ספרים אלקטרוניים, תמונות, אינפוגרפיות ווידאו. מה שמייחד אותו זה איכות גבוהה מאד, האינפורמטיביות שלו ואורכו.

תוכן פרימיום זמין בדרך כלל תמורת תשלום ומטרתו העיקרית היא להרוויח הכנסות נוספות ותנועה לאתר.

עסקים שמעוניינים לשווק חכם באינטרנט ולשפר את הקידום האורגני של העסק, יספקו תוכן פרימיום ללא תשלום. כך הם יכולים למשוך מבקרים ולהפכם ללקוחות פוטנציאלים בכך שהם נותנים את התוכן תמורת פרטיו של המבקר, כגון כתובת דוא"ל ושם.

כך תוכל/י להשיג שלושה דברים: להוכיח את מומחיותך, להגדיל את רשימת הדוא"ל (חובה לכל עסק) ועוד תנועה לנכסים המקוונים שלך.

3.מדיה חברתית

מדיה חברתית
היכולת להבין את המניעים של הלקוחות הפוטנציאליים בזמן אמת, היא כוחה הגדול של המדיה החברתית. תשומת לב לשיחות סביב הנושאים הקשורים לתחום העסק שלך, יעזרו לך לשווק טוב יותר.
שים/י לב מה אומרים או שואלים אנשים, לאיזה תוכן הלקוח מגיב ומה גורם למעורבות הגבוהה ביותר. נסה/י להבין את הדינמיקה בשיחות האלה, ולפתח תשובות על השאלות הדוחקות ביותר שלהם.

למד/י איזה מדיה חברתית מתאימה לנישה שלך ובאיזו מהן נמצא קהל היעד של העסק. בחר/י 2-3 מהן ואם רק אחת עושה את העבודה אז גם טוב, מה שחשוב זה להיות עקבי ופעיל.

המדיות החברתיות הפופולריות בישראל הן:

  1. Facebook
  2. Instagram
  3. youtube (יותר סוג של פלטפורמה)
  4. Pinterest
  5. Twitter
  6. LinkedIn (טובה בעיקר למומחים)

קידום אורגני במדיה חברתית סיכום
מענה על שאלות של משתמשים, אינטראקציה קבועה איתם, העלאה קבועה של תוכן רלוונטי עם קישור לאתר שלך.

כותרת אלמנט

יש ללחוץ על כפתור העריכה כדי לשנות את הטקסט הזה. לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית

לחץ כאן

4.קידום אורגני באמצעות On-Page SEO

יש לוודא שאתרך מותאם כמה שיותר לדרישות ולסטנדרטים של מנועי החיפוש הנה רשימה של כמה מהן:

  1. מילות וביטויי מפתח מותאם למחשב שולחני ונייד.
  2. כותרות וכותרות משנה מכילות את מילות המפתח המרכזיות
  3. כותרת דף
  4. תיאור לעמוד – Meta Description Tag
  5. תגיות H1, H2, H3
  6.  תיאור ALT לתמונות
  7. אופטימיזציה של תמונות
  8. שיפור המהירות של האתר
  9. גוגל דורש דומיין מאובטח בHTTPS ומסמן מסוף 2017 כל דומיין שאינו מאובטח.

רשימה זאת מתארכת מאוד ותוכל/י להמשיך ללמוד על הנושא במאמר מצוין של Seperia וSavvy מאת רועי יוסף.

לסיכום

  • קידום אורגני הוא קודם כל רלוונטיות, לנישה של העסק, לקהל היעד, לנושא, למילת מפתח ועוד.
  • להשביע את רצון הלקוחות שלך (למשל: חווית משתמש)
  • לעמוד בדרישות וסטנדרטים של מנועי חיפוש.
  •  לייעל תנועה של מבקרים המתאימים לקהל היעד של העסק לאתר (מאמר בבלוג, אינטראקציה במדיה חברתית, שיווק באמצעות דוא"ל)
  • ותמיד לעדכן, לשפר ולייעל.

קידום אורגני שיעשה בצורה נכונה, זהו נכס של העסק וישתבח ויניב תוצאות טובות גם בעתיד!

אם אהבת את התוכן שקראת אני מציע לך להירשם לרשימת התפוצות שלי. בכל פעם שאכתוב מאמר חדש אשלח קישור לתיבת הדוא"ל שלך.

עוד מאמרים שאולי יעניינו אותך:

דילוג לתוכן