fbpx

מהי החשיבות של בלוג עסקי להצלחת העסק שלך באינטרנט?

הבלוג בתחילת דרכו (1990), ששימש כיומן מקוון אישי, עבר כברת דרך והפך לפלטפורמה בה משתמשים מיליוני אנשים לרוב למטרות אישיות או עסקיות. מאות מיליוני הקוראים (לקוחות פוטנציאלים) הפכו את הבלוג להיות כלי שיווקי חשוב ובעל השפעה רבה על עולם העסקים. אין זה משנה אם את/ה חברה גדולה או עסק קטן, בלוג עסקי הוא חלק בלתי נפרד באסטרטגית השיווק המקוון של העסק שלך.

אם ויתרת על הכלי השיווקי המנצח הזה מכל סיבה שהיא כדאי להמשיך לקרוא!

עסקים שמנהלים בלוג מקבלים 67% לידים (לקוחות פוטנציאלים) יותר מאלה שלא. חברות ששמות דגש על בלוג עסקי משיגות פי 13 החזר חיובי על השקעתם. בתי עסק אשר מפעילים בלוג מקבלים 97% יותר קישורים לאתר האינטרנט שלהם.

אז כמו שקראת הסטטיסטיקות מדברות בעד עצמן אך לפני שנכנס לפרטים ברצוני לעבור על כמה עובדות חשובות.

ההיתרונות של ניהול בלוג וכתיבת מאמרים לא יושגו במלואן אם:

  • הבלוג לא יהיה מעוצב ומעומד כראוי
  • המאמר לא מיועד ללקוח פוטנציאלי (פרסונה) מסוים ומותאם למסע הלקוחות שלהם
  • לא כתוב באופן איכותי
  • אינו ממוטב לקידום בגוגל
  • מאמרים לא מתפרסמים בקביעות.

אז איך בדיוק בלוג עסקי יכול לעזור לך להצליח באינטרנט?

מאחר שיש המון סיבות טובות וחשובות לנהל בלוג עסקי מניתי כאן רק מספר מצומצם של נקודות שאני חושב שהן קריטיות.

1. ממקם את העסק שלך כמוביל בתחום

לספק תשובות ופתרונות מועילים לבעיות של צרכנים על ידי תוכן איכותי ורלוונטי, הוא אחד הדברים החכמים והמועילים שתוכל/י לעשות למען מבקרים באתר ולמען לקוחותיך. ככל שתראה/י בקיאות בתחום שלך, יגדל הסיכוי שהם יבטחו בך וירכשו את שירותיך ו/או את המוצר שלך.
לבנות אמון באינטרנט אינו דבר קל אך בר ביצוע הדורש אסטרטגיה טובה זמן והתמדה. ברגע שהגעת למעמד של מוביל בתחומך יעלה מספר המבקרים באתר שלך ומספר הלידים שקרוב לוודאי יהפכו עם הזמן ללקוחות מרוצים.

2. לפתח קשרי לקוחות טובים יותר

ברגע שפרסמת מאמר איכותי לציבור הרחב יגיעו שאלות של מתענינים. מצב זה פותח הזדמנות טובה לאינטרקציה איתם. כבעל/ת עסק, לשמור על קשרי לקוחות טובים, זאת זכות וחובה. תוכל/י לענות על שאלות, להגיב על תגובות ולהציע הצעות מועילות. את זה תוכל/י לעשות מהאתר עצמו, דרך מדיה חברתית, דוא"ל או טלפון מה שיהדק את הקשר שלך ללקוח.

3. מגדיל את התנועה לאתר שלך

הבלוג שלך נותן לך את ההזדמנות ליצור תוכן רלוונטי עבור קהל היעד והלקוחות שלך. השתמש בטקטיקה שיווקית זו כדי למשוך תנועה חזרה לאתר שלך. הפוך/י את הבלוג באתר שלך לבסיס לכל פלטפורמות המדיה החברתית שלך. העסק שלך עשוי להיות בפייסבוק, אינסטגרם, טוויטר או בכל מקום אחר. פרסם/י קישורים עם תמונה או גרפיקה מתאימה של מאמרי הבלוג שלך באתרים החברתיים שלך.

טיפ: תן/י לעוקבים אחריך במדיה החברתית סיבה טובה ללחוץ על קישור המוביל אל הבלוג של האתר שלך. שם הם יוכלו לבצע פעולה שתוביל לדפי נחיתה ספציפיים באתר.

4. זה מצוין עבור הקידום האורגני SEO של האתר שלך

אנשים שקוראים תוכן איכותי שנותן להם תועלת ירצו לשתף את זה עם חברים מה שיגרום לקישורים חוזרים לאתר שלך. הזדמנות להשתמש במילות מפתח ארוכות שקשורות לעסקך וקישורים פנימיים לתוכן נוסף באתר. גוגל מתגמל אתרים שיש להם תוכן דינמי, תוכן שמתעדכן. גוגל רואה את האתר שלך כחלק ממנוע שמניע תוכן טוב ורלוונטי והאלוגריתמים שלו פועלים בהתאם.

5. טקטיקה שיווקית חסכונית

בלוג עסקי, זאת השקעה שיווקית חסכונית יחסית לאפשרויות פרסום אחרות. מאמרים שכתבת ופרסמת בעצמך הם נכס שיווקי לטווח ארוך המסייע בבניית מודעות למותג וקידום המומחיות, המוצרים והשירותים שלך. מה גם, שזהו נכס השייך לך ויש באפשרותך לבצע בו כל מה שתרצה בעתיד.

סיכום

  • כמו שקראת, בלוג עסקי חיוני מאד לעסק. הוא ערוץ שיווקי המסייע לעסקים להגדיל חשיפה באינטרנט, מודעות למותג, אפשרות לקבל מינויים כמו ניוזלטר ועוזר לצמיחת העסק.
  • מאמר בבלוג יכול וצריך לדבר לפרסונה אחת (לקוח אידיאלי).
  • מאמר שכתוב היטב יכול לשנות השקפה של לקוח ולהביאו לרכוש מוצר או שרות ממך.
  • גוגל מעריך ומתגמל בלוגים עם תוכן איכותי שמתעדכן.
  • בלוג עסקי הוא השקעה שיווקית מקוונת נבונה להווה ולעתיד.

אם אהבת את התוכן שקראת אני מציע לך להירשם לרשימת התפוצות שלי. בכל פעם שאכתוב מאמר חדש אשלח קישור לתיבת הדוא"ל שלך.

עוד מאמרים שאולי יעניינו אותך:

דילוג לתוכן